Čo je to počítačová autodiagnostika?
Ako možno viete, automobily sa už dlhé roky dajú pripojiť na počítač. Spojenie automobilu vhodným káblom a kompatibilným softvérom
umožňuje odčítať informácie z riadiacej jednotky automobilu. Riadiaca jednotka je elektronické zariadenie, ktoré
by sa dalo nazvať (u moderných automobilov určite) centrom diania. Ak je niečo z elektronického dôvodu chybné (stačí aj čiastočne chybné), riadiaca
jednotka si túto chybu uloží do svojej pamäte. V prípade vážnejšej poruchy vypne určitý okruh, čo má za následok nepojazdnosť automobilu ako takého.
Kedy použiť autodiagnostiku?
Autodiagnostiku je potrebné urobiť najčastejšie z týchto 3 dôvodov. 1. Buď si chcete preventívne pozrieť pamäť, či sa niečo "nekazí".
2. alebo už pocitujete nejaký problém a chcete vedieť, čo si o tom "myslí" riadiaca jednotka.
Druhý dôvod je častejšie používaný, ale odporúčame odčítať informácie z riadiacej jednotky aj pokiaľ žiadnu poruchu nepociťujete.
Prirovnať by sa to dalo k preventívnym návštevám u lekára. Väčšina elektornických snímačov v automobile je zapojená v priamom rade s mechanickými činiteľmi,
ak elektornika dáva chybné informácie, tak mechanika nevykonáva presne to čo by mala a tým pádom sa kazia ďalšie súčiastky.
Optimálny interval prevntívnych načítaní riadiacej jednotky by mal byť aspoň raz za pol roka.
3. dôvod je pokiaľ si idete kupovať auto "z druhej ruky", aj vtedy je veľmi vhodné skontrolovať prípadne chyby v riadiacej jednotke.
Čo sa dá diagnostikovať?
Primárne vždy diagnostikujeme riadiacu jednotku (RJ) motora. Ďalej sa dajú diagnostikovať RJ ABS (ESP) brzdového systému, RJ airbagov, u moderných áut je to aj RJ
xenónových svetlometov, prípadne RJ palubného počítača (stredový panel s GPS, údajmi o klimatizácii, atď).
Čo očakávať od autodiagnostiky?
Všetko čo je schopná riadiaca jednotka zaznamenať ako chybu a uloží ju do pamäte sa dá odčítať. Autodiagnostika Vám samozrejme neukáže chyby pri ktorých nie je
nejaký elektornický snímač, ako je napr. spojka, prevodovka, zotrvačník, nápravy, atď. V špecifických prípadoch sa stáva, že súčiastka môže byť
chybná, resp. čiastočne chybná, ale riadiaca jednotka to tak nevyhodnotí (týchto prípadov je však málo). Taktiež je potrebné si uvedomiť aj prípady, kedy
je napr. oznámená chyba "lambda sonda", ale tá môže byť dobrá a chyba je napr. na poškodenom potrubí a systém nasáva "falošný vzduch".
Ako sa diagnostikuje?
Štandardne sa diagnostikuje, keď je auto odstavené s vypnutým motorom. Je však aj druhá možnosť, kedy sa auto naštartuje a následne nás už ani tak nezaujíma pamäť riadiacej jednotky
ako to, že môžeme sledovať priebehy dynamických čitateľov v automobile. Niekedy je lepšie sledovať správanie sa automobilu takouto formou a tým aj odhaliť závadu.
Čo dostanem za svoje peniaze?
Cena autodiagnostiky je 14€ s DPH, za túto sumu Vám načítame všetky riadiace jednotky, ktoré je vo Vašom aute možné načítať. Ak sú v pamäti nejaké chyby, tak ich vymažeme.
Vymazať sa nedá chyba, ktorá pretrváva napr. pokazený snímač ABS, vystrelený airbag, pokazený snímač otáčok kľukového hriadeľa atď.
Všetky informácie Vám oznámime a na požiadanie aj vytlačíme. Pokiaľ chcete sledovať priebehy dynamických čitateľov v automobile, tak cena takejto diagnostiky sa pohybuje od 15€ do 30€.
Ako dlho trvá autodiagnostika?
Počítačová autodiagnostika väčšinou neprekračuje 30 minút. Diagnostika dynamických čitateľov je individuálna a záleží prípad od prípadu.
Postup
Kontaktujte nás a dohodneme sa kedy môžete prísť. Automobil pristavíte na Pribinovu ulicu (kde máme prevádzku). Ak máte automobil nepojazdný, tak
my prídeme za Vami, cena autodiagnostiky u Vás na mieste v rámci Hlohovca je 25€.
Čo je to počítačová autodiagnostika?
Ako možno viete, automobily sa už dlhé roky dajú pripojiť na počítač. Spojenie automobilu vhodným káblom a kompatibilným softvérom
umožňuje odčítať informácie z riadiacej jednotky automobilu. Riadiaca jednotka je elektronické zariadenie, ktoré
by sa dalo nazvať (u moderných automobilov určite) centrom diania. Ak je niečo z elektronického dôvodu chybné (stačí aj čiastočne chybné), riadiaca
jednotka si túto chybu uloží do svojej pamäte. V prípade vážnejšej poruchy vypne určitý okruh, čo má za následok nepojazdnosť automobilu ako takého.
Kedy použiť autodiagnostiku?
Autodiagnostiku je potrebné urobiť najčastejšie z týchto 3 dôvodov. 1. Buď si chcete preventívne pozrieť pamäť, či sa niečo "nekazí".
2. alebo už pocitujete nejaký problém a chcete vedieť, čo si o tom "myslí" riadiaca jednotka.
Druhý dôvod je častejšie používaný, ale odporúčame odčítať informácie z riadiacej jednotky aj pokiaľ žiadnu poruchu nepociťujete.
Prirovnať by sa to dalo k preventívnym návštevám u lekára. Väčšina elektornických snímačov v automobile je zapojená v priamom rade s mechanickými činiteľmi,
ak elektornika dáva chybné informácie, tak mechanika nevykonáva presne to čo by mala a tým pádom sa kazia ďalšie súčiastky.
Optimálny interval prevntívnych načítaní riadiacej jednotky by mal byť aspoň raz za pol roka.
3. dôvod je pokiaľ si idete kupovať auto "z druhej ruky", aj vtedy je veľmi vhodné skontrolovať prípadne chyby v riadiacej jednotke.
Čo sa dá diagnostikovať?
Primárne vždy diagnostikujeme riadiacu jednotku (RJ) motora. Ďalej sa dajú diagnostikovať RJ ABS (ESP) brzdového systému, RJ airbagov, u moderných áut je to aj RJ
xenónových svetlometov, prípadne RJ palubného počítača (stredový panel s GPS, údajmi o klimatizácii, atď).
Čo očakávať od autodiagnostiky?
Všetko čo je schopná riadiaca jednotka zaznamenať ako chybu a uloží ju do pamäte sa dá odčítať. Autodiagnostika Vám samozrejme neukáže chyby pri ktorých nie je
nejaký elektornický snímač, ako je napr. spojka, prevodovka, zotrvačník, nápravy, atď. V špecifických prípadoch sa stáva, že súčiastka môže byť
chybná, resp. čiastočne chybná, ale riadiaca jednotka to tak nevyhodnotí (týchto prípadov je však málo). Taktiež je potrebné si uvedomiť aj prípady, kedy
je napr. oznámená chyba "lambda sonda", ale tá môže byť dobrá a chyba je napr. na poškodenom potrubí a systém nasáva "falošný vzduch".
Ako sa diagnostikuje?
Štandardne sa diagnostikuje, keď je auto odstavené s vypnutým motorom. Je však aj druhá možnosť, kedy sa auto naštartuje a následne nás už ani tak nezaujíma pamäť riadiacej jednotky
ako to, že môžeme sledovať priebehy dynamických čitateľov v automobile. Niekedy je lepšie sledovať správanie sa automobilu takouto formou a tým aj odhaliť závadu.
Čo dostanem za svoje peniaze?
Cena autodiagnostiky je 14€ s DPH, za túto sumu Vám načítame všetky riadiace jednotky, ktoré je vo Vašom aute možné načítať. Ak sú v pamäti nejaké chyby, tak ich vymažeme.
Vymazať sa nedá chyba, ktorá pretrváva napr. pokazený snímač ABS, vystrelený airbag, pokazený snímač otáčok kľukového hriadeľa atď.
Všetky informácie Vám oznámime a na požiadanie aj vytlačíme. Pokiaľ chcete sledovať priebehy dynamických čitateľov v automobile, tak cena takejto diagnostiky sa pohybuje od 15€ do 30€.
Ako dlho trvá autodiagnostika?
Počítačová autodiagnostika väčšinou neprekračuje 30 minút. Diagnostika dynamických čitateľov je individuálna a záleží prípad od prípadu.
Postup
Kontaktujte nás a dohodneme sa kedy môžete prísť. Automobil pristavíte na Pribinovu ulicu (kde máme prevádzku). Ak máte automobil nepojazdný, tak
my prídeme za Vami, cena cestovného v rámci Hlohovca je 5€, mimo HC, podľa počtu km.